Me: ‘Dinner’s ready – I’ve made you roast chicken, with rice and vegetables.’

Big Sis (actual words): ‘Ewww. No Mummy. Good-bye chicken. Throw away!’

Me (rummaging around for a container I’d kept from a Tesco/Disney kids’ cottage pie): ‘In that case, how would you like some Mickey Chicken??’

Big Sis: ‘Yay! Mickey Chicken! Yeah Mummy, yummmmmm!!’

Me (quickly transferring the food from the regular bowl, to the Micky Mouse-shaped one): ‘There you go!’

Ten minutes later…
He he heh!!


  1. Helen - April 14, 2011

    Hahaha you trickster! But a very clever way around a picky toddler πŸ˜‰

  2. MummyDichotomy - April 14, 2011

    Oohh cunning. I will be trying that one next time I get a similar response. That’ll be tomorrow then!

  3. carolefindsherwings - April 14, 2011

    That would probably work on me too to be honest… *is a sucker for Disney*

  4. Mom-on-a-Wire - April 14, 2011

    Hi ho, hi ho, it’s off to Tesco go ;-)!


  5. Polythene Pram - April 14, 2011

    Very clever – might have to try that one!

  6. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Helen: When asking nicely fails, one must resort to more devious means… πŸ˜‰

  7. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Mummy Dichotomy: We Mums do what we must… πŸ˜‰

  8. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Carole Finds Her Wings: It is kinda cool – I was a little bit envious when I looked at my boring old white, round plate… πŸ˜‰

  9. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Mom-on-a-Wire: First kids’ clothes, now dinners… I think I’m turning into a Tesco superfan!! πŸ˜‰

  10. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Polythere Pram: I tell ya, she’ll be getting everything in that plate from now on – Brussel Sprouts, broccoli, tripe… πŸ˜‰

  11. Helen - April 14, 2011

    So investing in Disney character shaped plates could be the way forward…

  12. waterbirthplease - April 14, 2011

    Genius that. Made a mental note :)

  13. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Helen: Yep. πŸ˜‰

    Waterbirth Please: So simple, yet so effective πŸ˜‰

  14. Mrs E - April 14, 2011

    I am going to need to learn all these tricks!

  15. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Mrs E: You’ll learn fast – trust me! It’s all on-the-job training… πŸ˜‰

  16. Mummy Matters - April 14, 2011

    Oh I’ve tried this one but it didn’t work for me – gutted!! Well done you though xx

  17. Mummy's Little Monkey - April 14, 2011

    Mummy Matters: Hmmmmm – my kids must be much more gullible than yours… LOL!! x

  18. Victoria - April 15, 2011

    lol how funny is that, here she only drinks from one cup of she hasn’t got it the same drink tastes gross.

  19. Bibsey Mama - April 15, 2011

    Oh brilliant trick and one I must remember for when the time comes. We are not quite there yet in this house, but suspect that the fussy writing is beginning to appear on the wall.


    PS. Just adore all the pics of your babes.

Leave a reply

CommentLuv badge